ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ:

Ο Νίκος Μακαρούνας γεννήθηκε στην Ελευσίνα το 1964. Από μικρός είχε το δικό του φαντασιακό κόσμο και πάντα προσπαθούσε να τον ταιριάξει με αυτόν της κοινής λογικής της ευρύτερης κοινωνίας. Να κοινωνικοποιηθεί , να επικοινωνεί με τον τρόπο των πολλών. Με τα χρόνια ανακάλυψε ότι το πρόβλημα του δεν ήταν μόνο δικό του, αλλά και πολλών άλλων που συνήθως τους κατέτασσαν στον "περιθωριακό" κοινωνικά χώρο, που επονόμασαν "καλλιτεχνικό".

Σε ηλικία περίπου 17ετών ,βρέθηκε να σπουδάζει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο (1981-1986) . Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο χώρο αυτό, αισθάνθηκε ότι κάτι του έλειπε στην νεανική υπαρξιακή του προσπάθεια, για καλύτερη επικοινωνία με το γύρω του κόσμο. Θεώρησε ότι ήταν πλέον καιρός να σπουδάσει και τις εικαστικές τέχνες. Συνέχισε έτσι τις σπουδές του, στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1991-1996).

 Η Τέχνη του τελικά, επηρεάστηκε από το συνδυασμό των σπουδών του. Έτσι το 1996 η διπλωματική του εργασία με τίτλο "ΧΑΟΣ ΤΑΞΗ" είναι εμπνευσμένη από τις επιστημονικές  θεωρίες του Χάους .Μία εγκατάσταση-σύμπαν με επιμέρους έργα όπως το "Μεσοδιάστημα" ,η "Χοάνη" κα.  Στη επόμενη περίοδο έρχεται το "Μαύρο Κουτί-Αβεβαιότητες" ,παράλληλα με το βιβλίο "το Τέλος της Βεβαιότητας" του βέλγου επιστήμονα Ιλία Πρικοζίν .  Στην μεγάλη αυτή ενότητα έργων που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα, ένα μαύρο κουτί-μήτρα περιέχει μικρά σχεδόν επίπεδα μαύρα σχήματα. Με την κάθε φορά επανατοποθέτηση τους στο λευκό τοίχο-χώρο, παράγονται νέες εικόνες-έργα.

Το ίδιο μαύρο κουτί, παράγει κάθε φορά και κάτι νέο. Όλες οι εικόνες περιέχουν την απροσδιοριστία, είναι μεταξύ σύνθεσης και αποσύνθεσης ,βεβαιότητας και αβεβαιότητας.

Στα τελευταία του έργα είναι περισσότερο επηρεασμένος όπως δηλώνει, από την ευρέως παρεξηγημένη "Κυνική θεώρηση των πραγμάτων" , παρά από την παλαιότερη "Πλατωνική" . Στην ενότητα έργων  "Without Proposition", τα στοιχεία της ειρωνείας και του παιχνιδιού είναι εμφανή. Με υλικά των έργων, κυρίως πλαστικούς σωλήνες ύδρευσης και αποχέτευσης. Με τη χρήση στο έργο "Κίονας" μηχανής που παράγει  στο χώρο μπουρμπουλήθρες και φωτίζεται με χρωματιστό προβολέα. Το έργο ενεργοποιείται με φωτοκύτταρο στο πέρασμα του θεατή.

Χρησιμοποιεί κατά καιρούς όλα τα υλικά μέσα που θεωρεί κατάλληλα για εκφράσει αυτό που θέλει.  Έτσι άλλοτε ζωγραφίζει ,άλλοτε χρησιμοποιεί plexiglas, άλλοτε video  κλπ.

Θεωρεί ότι ο σύγχρονος καλλιτέχνης δεν πρέπει να προσδιορίζεται από το μέσο που θα χρησιμοποιήσει για να εκφραστεί, αλλά να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε μέσο κρίνει ότι θα αποδώσει με καλύτερο τρόπο την ιδέα-συναίσθημα του για το κόσμο γύρω του.

Συνεχίζει να δημιουργεί τα έργα του, όταν και όποτε θεωρεί ότι υπάρχει λόγος.

 

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:  «ΣΚΙΕΣ» στο Άλεκτον , Αθήνα  ,2002-«ΣΚΙΕΣ»   Ιταλικό Αίθριο, Λέρος, 2002-«ΕΓΩ», Αίθουσα Τέχνης Αθηνών     2003--«ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ» TinT   , Θεσσαλονίκη ,2006--«ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΟΘΟΥ», Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, 2007--«ΝΗΣΙΔΕΣ» εγκατάσταση σε ανοιχτό χώρο στη παραλία 2Λισκάρια της Λέρου. 2013---"WITHOUT PROPOSITION"  Αίθουσα Τέχνης Αθηνών , 2013

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ( επιλογή): «XAOΣ-ΤΑΞΗ» Εγκατάσταση στην ΑΣΚΤ, Πτυχιακή. Αθήνα.  1996--Ομαδική στην BOURGES, Γαλλία.  1997--«ΑΝΤΙ-ΚΕΙΜΕΝΟ», Αθήνα.   1998---«ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ». Σπίτι της Κύπρου, Αθήνα.   1998--«ΔΙΑΔΡΟΜΗ 49».Εικαστική δράση στο κέντρο της   Αθήνας    1999---«Διαγράφοντας το ΣΗΜΕΡΑ το ΑΥΡΙΟ το   ΧΤΕΣ» ----Πινακοθήκη Ε.Αβέρωφ . Μέτσοβο    2002   ----Mακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,Θεσσαλονίκη    2003-----ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ στο Γκάζι. Αθήνα   2003-----«VISIONEN»  VideoArt σε Κονσέρτο για Βιολί. Βερολίνο-Aθήνα    2004-----«TRANSPARENTIAL» Αθήνα     2004----«ATHENS BY ART»      2004---«ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ», 10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ. Σπίτι της Κύπρου, Αθήνα.   2009-----Video Art για τη συναυλία SONGS FOR THE RAIN AND THE CLOUDS.Νέα Υόρκη, Νοέμβριος 2009---Video για τη μουσική σύνθεση στο MODERN-E-QUARTET ,  BIOS, Ιανουάριος  2010---Digital Ιnstallation στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για τη σύνθεση του Σπύρου Μακαρούνα «Μουσικό Παραμύθι» , 2010--«H Ύλη ως Αφήγηση στο CAMP» , Αθήνα  15.3 – 10.4 2013--"To Eγχείρημα των Μουσών-Ένας διάλογος ανάμεσα στην Τέχνη και την Επιστήμη} Σπίτι της Κύπρου 2017